Totalt antall sidevisninger

søndag 9. desember 2012

Vinterstemning på Solliheia!!

Nå i helga har det bare vært meg, Inger, som har vært på hytta for å gjøre en siste innsats før jul.
I det siste har minusgradene fått godt feste, gradestokken har vist godt over -10. Derfor var jeg oppom  på hytta på fredagskvelden og fikk satt på en varmeovn.
Lørdag opprant med en fantastisk soloppgang og forsatte med et flott vintervær hele dagen. Det måtte fyres i ovnen hele dagen for det var kaldt både ute & inne.
Jeg fikk pusset og hvitbeiset 2. strøket på en haug med taklister.
En del fotlister fikk den siste finish med hardvoks olje.
Gulvet i det ene soverommet nede ble oljet med det 1. strøket med hardvoks olje.
I det siste soverommet på loftet ble veggene beiset, der gjenstår nå bare en liten vegg.
Jeg begynte på jobben med å isolere veggen mellom stue og kjøkken, dette er den siste veggen som skal isoleres.
I dag, søndag, skulle soverommet oppe beises ferdig, isoleringen skulle gjøres ferdig og gulvet på soverommet nede skulle få det siste støket med olje - men dette ble ikke mulig å få gjordt.
Vi våknet i dag til et skikkelig vintervær, snøen "lavet" ned og det hadde snødd i hele natt. Veiene var ikke brøytet og siden det var kommet ca 25 cm med nysnø på Solliheia, hadde ikke jeg og min lille Polo noen mulighet til å komme opp.
Måtte likevel et ærend opp på hytta vår før jeg kunne reise hjem, dette ble mulig siden min greie pappa har en stor bil med firehjulsdrift.
Veien hjem ble en utfordrende tur i et forykende snøvær og på forferdelige veier.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar